Col.lecció dels mobles


Aquesta taula auxiliar amb sobre de vidre, sostinguda amb daus de fusta masissos alternats d'una manera escultòrica, permet entreguardar objectes com comandamens adistància d'electrodomèstics, d'aquesta manera es converteix en una taula ideal per situarla al menjador i tenir ordenat diversos comandaments i altres objectes sense que aquests estiguin a la vista privant del ordre i la espectacularitat d'aquesta taula nua.

 

D'aquest recó de restaurant i el mobiliari utòpic que crea, l'aprecio per l'atreviment de volguer manipular la fusta com el paper.


                                          
                               Dream chair (Tado Ando i Carl Hansen & Son)

D'artesania danesa i disseny japonès, uneixen estil i material, l'arquitecte japonès Tadao Ando i l'empresa danesa Carl Hansen & Son fan posible aquesta cadira. L'arquitecte japonès explora possibilitats dels materials, empenyent els límits del que és estructuralment possible. La cadira està feta de fusta contraxapada corbada en tres dimensions al llarg de dos eixos durant el procés de modelatge.
"diu Knud Erik Hansen, CEO de Carl Hansen & Son. Junts hem desafiat i possiblement arribat als límits del que és possible assolir amb fusta contraxapada. Camino ha aconseguit produir una cadira única que visual i tècnicament desafia la nostra percepció d'un butaca".
La "cadira somni" està disponible en roure o noguera sense entapissar o amb tela o cuir de tapisseria a la part frontal i un suport per al coll ajustable.






Loungue chair, (Charles Ray Eames) 

La llarga història fascinant de la cadira de saló de Eames i Ottoman, en realitat comença molts anys abans que el president s'hagi construït, i molts anys abans que fos tan sols pensat. Com tots els grans productes que era una barreja d'inspiració, la sort, el bon disseny, la supervisió intel·ligent, i un moment particular de la història. La cadira no va sorgir del drap sencer, ni va ser nascut completament format en la ment dels seus creadors, saltant fora dels seus caps com Athena. Era el producte de llargues sessions de pluja d'idees, proves pilot, prototips, i un generós amor pel disseny per l'amor de disseny.

La cadira de saló de Eames i otomà van sortir de l'oficina de Charles i Ray Eames, una institució de disseny llegendari que incubar milers d'idees brillants, sessions de brainstorming, joguines, objectes exposats, i ,bell , disseny durador juganer. L'Oficina de Charles i Ray Eames era un refugi segur, un parc infantil per disseny orientat a personalitats, on van poder explorar els seus interessos i idees amb una via lliure. A partir d'aquest estudi similar a l'Edèn, les cadires de fusta contraxapada primera modelats van ser construïdes, i el primer pas d'una llarga sèrie va ser presa a la fabricació de la Eames Lounge Chair el que és avui.

La cadira de fusta contraxapada modelada, avui en dia més sovint denominada com la Càtedra Eames, va ser innovadora és diverses maneres diferents, tots els quals són aplicables a la Eames Lounge Chair. El material de fusta contraxapada modelada que es va utilitzar mai s'havia vist abans, i va ser el producte d'un procés nou de super escalfament de la fusta i després doblegar en corbes impossible perfectes i llises. Això mai s'havia fet abans, i mentre les primeres cadires de contraxapat modelat eren bastant senzilla (i són avui sobretot vist a les aules dels nens), eren, però, bastant audaç i únic. El seient ondulat i l'esquena corbada dos van contribuir a la paradoxa dels Eames es van esforçar per amb gairebé tots els seus mobles, i l'equilibri entre els processos moderns i les formes naturals i la inspiració. La cadira de fusta contraxapada modelada va ser un dels pares de la Eames Lounge Chair, sense cap dubte, i els materials ( fusta contraxapada modelada), el prestigi i la inspiració van ser molt similars, tot i les mirades finals no hi eren.





Cadira DSW Plàstic

La cadira DSW (Dining height Side chair Wood) de Charles E. va ser l'aposta guanyadora del certamen de Disseny Low Cost organitzat pel Museu d'Art Modern de Nova York el 1948. Reconeguda pel seu revolucionari disseny, la DSW s'ha mantingut com un clàssic modern del mobiliari del segle XX, gràcies a la seva combinació de comoditat i original estil. La seva forma corbada i ergonòmica s'adapta perfectament a la complexió del cos i el conjunt de fusta i filferro de la seva base reforça la seva aparença al mateix temps que dota d'estabilitat a la cadira.


           
                                                      Cadira DAW Plàstic

Cadira de plàstic (amb base de fusta). Aquest disseny presenta un seient amb línies fluides que s'adapten a la perfecció al contorn del cos. Les seves vores corbs impedeixen que es clavin a les cames. Aquest aclamat disseny va ser concebut per a la competició "Low Cost Furniture Design" al MoMA de Nova York i es va convertir en la primera cadira de plàstic comercialitzada en massa. Els innovadors mètodes de forjat i modelat desenvolupats pel cèlebre dissenyador, van establir a aquesta cadira com tota una icona del segle XX.




Organic chair (Eero S.)

La cadira Orgànica va ser dissenyada en 1940 per al concurs de "Organic Design in Home Furnishings" (Disseny Orgànic del mobiliari per a la llar) al Museu d'Art Modern de Nova York (MoMA). Aquesta impressionant cadira no va ser fabricada en sèrie fins després de 1950, quan la tecnologia ja havia madurat prou per fabricar llargues quantitats d'aquest tipus de disseny. Eero S. va dissenyar aquesta cadira juntament amb Charles E., combinant així la visió creativa i el talent de dos dels dissenyadors més coneguts del segle XX.


                             
                                        
               


Tulip chair

L'aclamat disseny de la cadira Tulip s'inspira en els pètals d'una flor, aconseguint la seva característica aparença única. L'arquitecte i dissenyador industrial finlandès, Eero S., va crear aquesta cadira el 1956 seguint els principis del disseny senzill i racional. La seva ambició era reduir al mínim els adorns i simplificar la forma de la cadira donant lloc a un disseny funcional i agradable. L'estructura simple de la cadira Tulip ha estat ideada per garantir una comoditat i estabilitat aportant un toc d'elegància a l'entorn. Aclamada per les característiques del seu disseny, la cadira ha rebut nombrosos guardons de diferents institucions de la talla del MoMA, el Design Center de Stuttgart i va ser reconeguda amb el premi per a disseny industrial Federal Award for Industrial design.



Lounge chair, Marcel Breuer

 És una cadira dissenyada per Marcel Breuer per a l'empresa Isokon en 1935-36. La cadira és considerada una de les més importants peces de mobiliari a sorgir a partir del moviment modern d'entreguerres i es troba en les col·leccions permanents de diversos museus de renom internacional com el V&A (Victoria and Albert Museum.)


















No hay comentarios:

Publicar un comentario